2,5 m scarf in squares – 2,5 m halstørklæde med firkanter

1 collage 

A long scarf to be wrapped 3 times around the neck is the warmth you need on a cold fall or winterday…. and if you start knitting today, it will be done by next week …. This one was ment to be shorter, but we (my niece and I) just wanted to continue cause the yarn is so soft and easy to knit with needles no. 10 EU….. and the fringes is option of couse, it is just as warm and nice without them, we just used some leftover yarn in stock for the yellow fringes!

Materials: 8 skeins of Drops Eskimo 100% wool (50g = 50 m)

Size: one size

Measurements: 250 cm long and 25 cm wide.

Finishing: weave in all ends and put on fringes, if you like.

oprejst 60 er

Pattern:

Cast on 30 stitches and on first row (knit row) you knit 10, purl 1 and knit 10. On the purl row you do the opposite stitches to start making squares i.e. the squares are stockinette stitches. Continue like this for 14 rows, then on the next knit row (row 15) you do the opposite (purl 10, knit 10, purl 10) and the opposite on the purl rows, to start a new row of squares. Continue like this throughout the whole scarf. When finishing a row of squares bind off all stitches.

oprejst med knude 60 er

 DANSK

Et langt halstørklæde der kan vikles 3 gange rundt om halsen giver lige den slags varme der er brug for på kolde efterårs- og vinterdage…. og hvis du starter med at strikke idag er du færdig om en uges tid …..! Egentlig skulle det være et kortere halstørklæde, men vi (min niece og jeg) havde bare lyst til at fortsætte med at strikke for garnet er så blødt og det er nemt at strikke med de store 10 mm pinde…. og frynserne kan man sætte på eller ej, det er lige så varmt uden, vi brugte blot nogle garnrester til disse gule frynser.

Materialer: 8 nøgler Drops Eskimo 100% uld (50g = 50 m)

Størrelse: one size

Mål: 250 cm langt og 25 cm bredt.

Montering: sy enderne fast og sæt måske frynser på.

liggende flat 60 er

Opskrift:

Slå 30 masker op og strik på første pind (retpind) 10 ret, 10 vrang og 10 ret – på vrangpinde strikkes det omvendte for at starte med at lave firkanterne, så firkanterne er strikket i glatstrik, på denne måde strikkes de første 14 pinde. På 15. pind (retpind) strikkes det modsatte, altså 10 vrang, 10 ret og 10 vrang så der startes en ny række firkanter, og på vrangpinde igen det modsatte af retpinden. Når sidste række firkanter er strikket lukkes alle masker af.

bagfra med pinde 60 er

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *