Cool Mint Fur Stitch Vest – Cool Mint Vest af “pels-masker”

collage 1

Nothing better on a rainy day to bind off last stitches of this warming Fur Stitch Vest….. So autumn; we are ready for your sooler days!

First time doing fur stitches, so started of with a rather simple pattern, done in three parts, just having to increase a bit around the neck and then sew together the three parts!

udenfor

Materials:

Yarn: 10 skeins of Drops Eskimo 100% wool (50 g – 50 m)

One button

Needles: EU 6

Gauge: 10 x 10 cm = 10 stitches x 13 rows (fur stitches)

Size: one size with measurements: back: approx. 45 cm width, approx. 47 cm high. The front has the same measurements, but since it is open  – only buttoned with one button on the neck it seems to hace more width.

Finishing: Weave in all ends. Put together rightside against rightside and sew along shoulder and side seams. Sew on the button to close the vest in front of the neck.

TIP: if you bind off stitches for neck or shoulder on knit rows, then do normal knit stitches in stead of Fur Stitches.

 

collage 2Pattern:

Start with back side and cast on 50 stitches and do one knit and one purl row. Now change to fur stitches (or also somewhere called “loop stitches”). And knit until you have 42 cm, on next row knit or purl 12 stitches, bind of 26 stitches and knit/purl the last 12 stitches. Make another four rows on the one shoulder (leave the other shoulder on the edge of one of the needles) and bind off after the four rows. Do the same with the other shoulder and bind off.

The two front pieces are made the iqual; cast on 25 stitches, knit one knit and one purl row. Then start with fur stitches until it measures 42 cm. Then bind off the first 12 stitches and continue another four rows and then bind off all stitches; then you hace half a front neck and one shoulder.

Make the other front piece the same way, just remember to bind off the first 12 stitches on the opposite side of the other front side.

på blå væg

DANSK:

Hvad kan være bedre på en regnfuld dag end at lukke de sidste masker af på denne varme Vest af Pels Masker…..  efterår, vi er klar til dine køligere dage!

Det er første gang at jeg strikker med Pels Masker (Fur Stitches – eller Loop Stitches, som de også kaldes) – så derfor denne meget nemme opskrift, lavet i tre dele, hvor det blot er nødvendigt at tage ind til haldudskæringen og sy alle tre dele sammen!

knap

Materialer

Garn: 10 nøgler af Drops Eskimo 100% uld (50 g – 50 m)

En knap

PInde:  EU nr. 6

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 10 masker x 13 pinde (pels masker)

Størrelse: one size med målene: bagstykke: ca. 45 cm bred, ca. 47 cm høj. Forsiderne har samme mål, men da den er åben, altså kun lukkes med en knap øverst ved halsen, føles den bredere.

Montering: Sy enderne fast. Læg stykkerne sammen ret mod ret og sy langs med skulder- og sidesømmene. Sy knappen i aller øverst ved halsudskæringen for at lukke med denne ene knap.

TIP: hvis du skal lukke makser af til halsudskæring eller skulder på en ret pind, så strik da almindelige ret masker.

halvdel

Opskrift:

Start med ryggen ved at slå 50 masker op og strik en pind ret og en pind vrang. På næste pind startes Pels Masker, som fortsættes indil stykker måler 45 cm. På næste pind, strik de første 12 masker, luk så de næste 26 af og strik de sidste 12 masker. Strik nu endnu fire pinde i den ene side – den ene skulder – og lad maskerne til den anden skulder blive i enden af en af pindene. Luk af efter disse fire pinde og strik så den anden skulder færdig på samme måde.

De to forside stykker laves ens; slå 25 masker op og strik en ret og en vrang. Start så med Pels Masker og strik til stykket måler 45 cm. På næste pind lukkes de første 12 masker af og der strikkes fire pinde af de resterende masker og lukkes af. Så har du halvdelen af forside hals udskæringen og en skulder.

Strik nu det andet forstykke på sammen måde, men husk at luk de 12 masker til halsudskæringen af i den modsatte side.

person front

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *