Green 70′ clutch – Grøn 70′er taske

1 collage

Finally got this small easy clutch finished, when I found a lovely piece of leather in an old box, just the perfect pieces to close the clutch by the ends and make it a little triangle.

The colors and the fringe makes me think of a style from the 70′s …..

bagfra

Materials:

2 skeins of COSMO 100% superwash wool (50g, 62 meter) and some leftover yarn in another color – the same or maybe Naturuld or other yarn suitable for the same needles.

Needles: 6 mm EU

One small button and two pieces of thick leather cut in triangles of 13 x 13 x 11 cm – the 11 cm side is the buttom of the bag and the corners should be cut round. The top of the triangle should be cut off to measure 1 cm vertical.

Gauge: 17 rows x 12 stitches = 5 x 5 cm

Measurements: 30 x 38 cm

Finishing: Weave in all ends. Sew on the leather pieces in the ends – as on photos. Sew on the small button to be able to close the bag just below the handles.

leather syes mere

Pattern:

Cast on 60 stitches, (6 stitches with color 1, 2 stitches with color 2 and 52 stitches with color 1) and knit a rectangle with linen stitches like this (the whole bag i knitted with these linen stitches):

Row1: *Knit1, slip 1 with yarn in front*. Repeat from *to*

Row 2: *Purl 1, slip 1 with yarn in back. Repeat from *to*

Repeat these 2 rows for pattern. When slipping stitches, always slip as if to purl.

On row 5 knit 20 linen stitches, bind off 20 and knit the last 20 linen stitches. On row 6 (purl row) purl the first 20 linen stitches, cast on 20 stitches and purl the last 20 linen stitches. This is one handle.

med pinde

Now continue until the piece measures 35 cm and on the next knit row, knit 20 linen stitches, bind off 20 and knit 20 linen stitches. On the following row (purl row) purl first 20 linen stitiches, cast on 20 stitches and purl the last 20 linen stitches. This is the second handle.

Continue with another 4 rows and bind off all stitches.

DANSK:

2 collage

Endelig fik jeg denne lille clutch færdig, da jeg fandt et stykke perfekt læder i en gammel kasse, lige hvad der kunne bruges til at lukke tasken i enderne - og få den trekantede form frem.

Farverne og den ene frynse for mig til at tænke lidt på 70′er stil…..

Materialer:

2 nøgler COSMO 100% superwash wool (50 g, 62 meter) og en garnrest af en anden farve til striben – det samme slags garn eller måske Naturuld eller andet garn der passer til samme størrelse pinde.

Pinde: 6 mm EU

En lille knap og to stykker tyk læder klippet i trekanter af 13 x 13 x 11 cm – den side der er 11 cm syes på bunden af tasken og disse hjørner skal klippes afrundede. Toppen af trekanten skal klippes af så den måler 1 cm vertikalt.

Strikkeprøve: 17 rækker x 12 masker = 5 x 5 cm

Measurements: 30 x 38 cm

Montering: Sy alle enderne fast. Sy læderstykkerne på i hver ende – som på foto. Sy den lille knap på lige under “håndremmen” på den ene inderside så den kan lukkes ved at knappe den på den anden side.

laether syes paa

Opskrift:

Slå 60 masker op (6 masker i farve 1, 2 masker i farve 2 og 52 masker i farve 1) og strik en rektangel med vævestrik som nedenfor forklaret (hele tasken er strikket i vævestrik):

1. p (vrangside): *1 vr, 1 vr løs af med garnet bag arbejdet*. Gentag fra * til *.

2. p (retside): *1 r, 1 vr løs af med garnet foran arbejdet*. Gentag fra * til *.

Gentag disse to pinde

På 5. pind strik 20 masker, luk 20 masker af og strik de sidste 20. På 6. pind, strik de første 20, slå 20 nye masker op og strik de sidste 20. Dette er det første håndtag.

fra enden med frynse

Fortsæt indtil stykke måler 35 cm og på den følgende retpind laves det andet håndtag som følger: strik 20 masker, luk 20 masker af og strik de sidste 20 masker. På den næste pind (vrangpind) strikkes de første 20 masker, slå 20 nye masker op og strik de sidste 20 masker.

Fortsæt med endny fire pinde og luk så alle masker af.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *