Knitted Flower Frame – Strikket Blomster Ramme

collage 2

Thinking about possible ways to hang fresh flowers on my walls – especially now with lovely spring and summer coming up -  and all the amazing flowers to come!

This knitted flower frame is so easily made with any type of yarn and a painting frame - I used cotton yarn and 8 x 10 cm painting frame, all from Søstrene Grene. The actual vase to put the flower into is a reused vanilla glas – this one from Urtekram.

hvid frame på bord

How to:

It is knitted with stockinette stitches. Start by casting on 40 stitches on needles 4 and knit 10 cm stockinette stitches. On next knit row knit 18 stitches, bind off 4 stitches and continue with the last 18 stitches. On the following row, do 18 purl, cast on 4 stitches and continue with purl on the last 18 stitches. This is the first hole for the vase to hang in.

Continue stockinette stitches for another 8 rows. On the next row – knit row – do as above to make the second hole. Then you make 6 rows with stockinette stitches and make the third hole as above. Now finish with 8 cm stockinette stitches and bind off all stitches.

total close up

To tie it to the frame weave in and out an elastic band two stitches in from the border all the way around and tie it together with a knot on the back of the frame so that it is smooth and tight on the frame.

There is no fixed “up and down”, the vase can be put in either ways – and there you go; ready to hang a flower on the wall!

 DANSK:

Tænker på mulige måder at hænge friske blomster på væggen – specielt nu med udsigt til forår og sommer – med alle de smukke blomster vi har i vente!

 

Denne strikkede blomster ramme er så nem at lave med en hvilken som helst type garn og et lærred – jeg har brugt bomulds garn og et 8 x 10 cm lærred fra Søstrene Grene. Den egentlige vase til at sætte blomsten i er et genbrugt vanille glas – denne her er fra Urtekram.

close up hvid frame

Opskrift:

Den er strikket i glasstrik. Start med at slå 40 masker op på pinde 4 og strik 10 cm glasstrik. På næste retpind strikkes 18 masker, lut 4 masker af og strik de sidste 18 masker. På efterfølgende vrangpind strikkes de 18 masker, der slås 4 nye masker op og de sidste 18 masker strikkes. Dette er det første hul hvor vasen skal hænge i.

collage 1

Fortsæt i glatstrik over 8 pinde. På næste pind – retpind – gør som ovenfor for at lave endnu et hul. Strik herefter 6 pinde i glatstrik og lav det tredje hul som ovenfor. Afslut med 8 cm glatstrik og luk alle masker af.

For at sætte det strikkede stykke på rammen, bruges et elastikbånd som væves ind og ud to masker inde langs hele kanten rundt. Det strikkede stykke lægges ud over rammen og elastikken strammes til på bagsiden og lukkes med et par knuder – så maskerne ligger helt tæt og glat på lærredet.

Der er ikke nogen fast “op eller ned” ende på rammen, vasen kan puttes ned gennem hullerne begge veje – og så er den der; blomsten kan hænges på væggen!

set fra oven

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *